Bronze til Mediabroker og HBO Nordic ved årets International ECHO Awards

Casen: “From flow TV to a personalized video ecosystem” vandt søndag aften Bronze ved det internationale ECHO Awards gallashow i Los Angeles.

Vi er utrolig stolte af den flotte anerkendelse, og vil her også sige stort tillykke til alle hos HBO Nordic.

Casen var i finalen i den ekstra hårde kategori Publishing/Entertainment/Media og er et fantastisk eksempel på digital transformation i kampagne tilgangen.

Lidt om casen:

HBO Nordic viser, som en af de allerførste annoncører herhjemme, vejen væk fra flow TV annoncering. HBO Nordic har i 2016 mere end halveret sit nordiske budget til flow TV.

I stedet for demografiske målgrupper på flow TV, har HBO Nordic nu fået opbygget egne mikro-segmenter, som indgår i et personaliseret video økosystem – der rammer uhyre meget mere præcist end flow TV annoncering.

Ved at bygge digitale DNA profiler baseret på data om HBO Nordics eksisterende streaming kunders digitale adfærd, har vi sænket CPA for HBO Nordic med 76% og samtidig øget salgsvolumen med over 200%.

Se casen i videoen herunder.

For de interesserede holder vi morgen inspiration seminar den 8. november, hvor Peter deler de mange input fra årets &Then konference samt selvfølgelig præsenterer vinder casen. Mere information er på vej.

Læs mere om årets ECHO Awards vindere her.

Læs mere om The International ECHO Awards her.

Læs mere om de danske vindere på Bureaubiz her.

 

echo-winners-bug